Optimalizácie webových stránok je veľmi komplexná záležitosť. Spočíva v analizovaní štatistík a testovaní.
Jednou s našich obľúbených metód na zvýšenie predaja je 5 sekundový test.
Je to fantastická metóda na zvýšenie konverzie (teda premena návštevníka na zákazníka)
Povieme si, čo to je, prečo to funguje a ako to v best-web.sk využívame pre našich klientov.
Čo je 5 sekundový test?
Pozrite si túto video ukážku. Uvidíte webovú stránku presne na 5 sekúnd:
Teraz si skúste odpovedať na otázky:
Stránka ponúkala riešenie na tvorbu faktúr,
zapamatal som si, že to je zadarmo,
a klikol by som na tlačítko „vyskúšať teraz“,
tak stránka prešla 5 sekúndovým testom, a je optimalizovaná na konverzie.
Jasne a zreteľne komunikuje o čom je.
Ak by ste si nepamätali nič konkrétne, alebo niečo nesúvisiace ako pekné farby, telefón a laptop atď. je pre mňa jasné, že stránka nie je dobre optimalizovaná, nekomunikuje k publiku jasne a stráca zákazníkov.
Prečo optimalizovať stránky pomocou 5 sekundového testu?
Nuž, v prvom rade, rieši to problém, ktorý máte Vy, ako tvorca. Tvorca čohokoľvek, napríklad tej stránky, produktu atď.
Ste príliž blízko Vášho produktu a biznisu aby ste ho videli jasne.
Zdá sa Vám, že myšlienka je jasná, chápete o čo ide, no problém je, že Vy už o svojom biznise a o Vás viete toľko vecí, že v skutku nie ste vhodným človekom
na takéto hodnotenie. Preto 5 sekundový test robíte na nezainteresovaných ľuďoch.
Mať niekoho iného, kto Vám môže dať ohlas, môže byť veľmi cenné.
Druhý dôvod je netrpezlivosť Vašich potenciálnych zákazníkov. Rieši to hlavný problém, pre ktorý návštevníci odchádzajú z internetovej stránky - nedostali, čo hľadali ihneď.
+ Vedeli ste?
Zlatá rybka Vám v priemere dokáže venovať pozornosť 9 sekúnd.
To je o 1 sekundu viac ako priemerný návštevník Vášho webu.
O odchode zo stránky rozhodujú prvé sekundy.
Naozaj by ste nemali očakávať, že niekto príde na Vašu stránku prvý raz a strávi minútu, alebo čo i len 30 sekúnd zisťovaním kto ste a čo ponúkate.
Je teda jasné, že:
Ako to využívame my v best-web.sk a ako to môžete využiť aj vy?
Ako a kedy aplikujeme 5 sekundový test
Testeri sú naši kolegovia, priatelia, rodina a známy, normálny, priemerný ľudia.
Áno, na tento efektívny spôsob optimalizácie nepotrebujete profesionálnych testerov, pretože Vaša klientela sa nachádza práve v obyčajných ľudoch.
Postup:
Ak by Vám rodina a známi nestačili, môžete siahnuť po online riešení na 5 sekundové testovanie.
Usabilityhub stránka má okrem platených aj plán, v ktorom môžete testovať do 2 minút zdarma.
Čo treba testovať 5 sekundovým testom?
Odpoveď:
Akýkoľvek dôležitý element Vášho webu.
Teda: hlavná stránka, formulár na odoberanie noviniek a newslettru alebo stránka, kde sa snažíte získať emailovú adresu potenciálneho zákazníka, možno predajná stránka nejakého špeciálneho produktu atd.
Záver
Tento, a mnoho iných testov a marketingových stratégií uplatňujeme pri budovaní webových stránok pre našich klientov. Naše stránky sú rýchle, optimalizované a rozhodne prejdú 5 sekundovým testom.
Naše stránky predávajú. Zistite viac tu.
Myslíte si, že by to bol dobrý nápad pre Váš biznis? Dajte nám vedieť v komentároch.
Ak by ste mali záujem o naše profesionálne služby, radi Vám stránku optimalizujeme alebo Vám stránku vytvoríme. Kontaktujte nás a radi s Vami preberieme Vaše potreby.
0 komentárov